Web Sitemize Hoşgeldiniz, 18 Ekim 2019

Aşık Veysel’in Hayatı Kısaca Özeti



Şimdiki Yazımızda “Aşık Veysel’in Hayatı Kısaca Özeti” Konusundan Bahsedeceğiz

Veysel Şatıroğlu, 1894’te Sivas’ın Şarkışla ilçesine bağlı Sivrialan köyünde dünyaya gelmiştir. Veysellere yörede “Şatıroğulları” derler. Babası “Karaca” lakaplı, Ahmet adında bir çiftçidir. Veysel’in dünyaya geldiği sıralar, çiçek hastalığı Sivas yöresini kasıp kavurmaktadır. Veysel’den önce, iki kız kardeşi çiçek yüzünden yaşamlarını yitirmiştir.

Aşık Veysel’de çocukluk döneminde çiçek hastalığından bir gözünü kaybetmiş daha sonra babasının elindeki değneğin yanlışlıkla gözüne girince diğer gözünü de kaybetmiştir. Babasının, kendisine oyalanması için aldığı bağlamayla önce başka ozanların türkülerini çalmaya başlayan Aşık Veysel 1930 yılında Sivas Maarif Müdürü olarak görev yapan Ahmet Kutsi Tecer ile Kutsi Bey tarafından düzenlenen bir şairler gecesinde tanışmış ve Kutsi Bey tarafından verilen destek ile birçok ili dolaşmaya başlamıştır.

1965 yılında özel kanunla maaş bağlandı. 1970’li yıllarda Selda Bağcan, Gülden Karaböcek, Hümeyra, Fikret Kızılok, Esin Afşar gibi bazı müzisyenler Âşık Veysel’in deyişlerini düzenleyerek yaygınlaşmasını sağladı. Aşık Veysel, eserlerinde Türkçesi yalındır. Dili ustalıkla kullanır. Yaşama sevinciyle hüzün, iyimserlikle umutsuzluk şiirlerinde iç içeydi. Doğa, toplumsal olaylar, din ve siyasete ince eleştiriler yönelttiği şiirleri de vardır.

Şatıroğlu, 1973 Sivrialan, Sivas’ta hayatını kaybetmiştir.





BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAS

Yorumlar

  1. fadime dedi ki:

    çok kısa mükkemel

  2. Çok İyi dedi ki:

    arkadaşlar iki kız kardeşi çiçek yüzünden hayatını kaybetmiş ya bende de çiçek var şimdi bize ne dersiniz aynen diyenler size ne mutlu bir hayatınız var ne olsa ama ben çok iyiyim yani bana bir şey olmadı Yüce Allah’ım hasta olanları hemen şifa versin AMİN

  3. Banane dedi ki:

    çok ama çok güzel ?????????????????????????????????? çok güzel

  4. Gizli kişi dedi ki:

    Nersi uzun yaww uzun sa gidin öbür sitelere bakında görün uzun mu kısa mı ?

  5. Ada Asya dedi ki:

    çok güzel nereye baktıysam bu kadar kısa bulamadım çok teşekürler bunun sayesinde projemi bitirdim

  6. Gizli dedi ki:

    Teşekkürler hocam

  7. Murat dedi ki:

    Harika mükemmel

  8. Arzu özgül dedi ki:

    Teşekürler ödevime yardımcı oldu…

  9. Berna Ulutaş dedi ki:

    çok uzun ellerim koptu

  10. Kevser dedi ki:

    Cok tesekkur ederim projemi bitirebildim

    1. Anonim dedi ki:

      bende projem bu

  11. Anonim dedi ki:

    Gerçekten çok kısaymıs

    1. Anonim dedi ki:

      Çok güzel elinize saglik

    2. bor dedi ki:

      çok haklısın

  12. Azime dedi ki:

    Aşık velseli hayatı

    1. yozgatlııı dedi ki:

      saol

  13. Anonim dedi ki:

    İşime yaradı süper olmuş teşekkür ederim ?

  14. kayseri dedi ki:

    çok güzel olmuş ellerinize sağlık çok işime yaradı???

  15. tuğçe dedi ki:

    çok güzel olmuş ellerinize sağlık ??

  16. Fatma dedi ki:

    Çok güzel olmuş eline salık

  17. Kadir dedi ki:

    Coook Iyiki

  18. isimsiz dedi ki:

    isime yaradı saol

  19. Umt.ylmazzz dedi ki:

    Çok işime yaradı teşekkürler

  20. Ezgi dedi ki:

    Çok işime yaradı teşekürler elinize sağlık.???

  21. dangalak dedi ki:

    uzun yawç insan bi düşünür bunları uğraştırmayak diye . terbiyesizler. 😀

    1. Anonim dedi ki:

      Bölmüşüm oglum

  22. şlküdrm dedi ki:

    güzel

  23. AsimsiGENÇBey dedi ki:

    İşime Çok Yaradı Eywallah

    1. GEREKSİZ dedi ki:

      NERESİ UZUN YAW

      1. Anonim dedi ki:

        senisin gereksiz

        1. Siane dedi ki:

          Sende gereksizsin

      2. Anonim dedi ki:

        zaten kısa diyorlar

  24. Güzellik dedi ki:

    Güzel işime yaradı

    1. ErzincanliTrakyaSiveliAkilliveKorkakPanda dedi ki:

      Aynen yaa

  25. NE BAKİYONNN dedi ki:

    Çok uzun olmuş -_-

  26. Berrak dedi ki:

    Evet harika thank you

    1. yusuf dedi ki:

      ingilizmisn türkmüsün belli değil 😀

  27. Mert dedi ki:

    Bence çok güzel???☺??

  28. Anonim dedi ki:

    Teşekkürler benimde işime yaradı çok sağolun?☺️???

      1. AsimsizGençBey dedi ki:

        Aynen Çok İşime Yaradı

  29. Meryem dedi ki:

    Çok işime yaradı çok teşekür ederim????

  30. Rümeysa Şahin dedi ki:

    Çok işime yaradı gerçekten elinize sağlık müzik öğretmeni ödev vermişti yaaa ?????

    1. Önemli değil dedi ki:

      Aynen banada hoca ödev vermişti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.